czwartek, 16 stycznia, 2014 | Author:

DOLNOŚLĄSKIE CENTRUM PSYCHOTERAPII ZAPRASZA! 

WWW.DCP.WROCLAW.PL

 NAJBLIŻSZA OFERTA SZKOLEŃ OTWARTYCH:

1. Mediacje rodzinne

Data: 17.01.2014 Cena: 350 zł

Szczególnie zapraszamy osoby pracujące z dziećmi i rodzinami w konflikcie, w sytuacji kryzysu – wychowawców, pedagogów, psychologów, terapeutów. W trakcie szkolenia uczestnicy praktycznie zapoznają się z teorią i praktyką mediacji rodzinnych. Szkolenie ma charakter warsztatowy, uczestnicy zapoznają się także z konstruowaniem projektów mediacyjny, zastosują w trakcie ćwiczeń indywidualnych i grupowych poznane techniki i metody pracy mediatora.

Program:
1. Psychologia konfliktu, dynamika konfliktów w rodzinie.

2. Mediacje rodzinne – definicja i podstawowe zasady mediacji.
2.1. neutralność, bezstronność, poufność, dobrowolność
2.2. mediacje w sprawach rodzinnych
3. Zastosowanie mediacji; ocena sytuacji konfliktowej, gotowości do podjęcia mediacji, ocena zagrożenia przemocą w rodzinie.
4. Przeciwwskazania do zastosowania mediacji.
5. Mediacja a terapia.
6. Praktyczne aspekty mediacji w sprawach rozwodowych i opiekuńczych.
7. Model Moore’a.
8. Etapy mediacji.
9. Osoba mediatora i jego zadania.
10. Metody i techniki w mediacji rodzinnej.
11. Techniki komunikacyjne neutralizowania konfliktu i budowania współpracy
12. Dzieci w mediacji
12.1. mediacje w sprawach dotyczących dzieci
12.2. dzieci w sytuacji separacji, rozwodu.
13. Przemoc w rodzinie.
14. Prawne aspekty mediacji w sprawach rodzinnych.
15. Etyka zawodowa mediatora.

2. Trening umiejętności wychowawczych

Data: 18.01.2014 Cena: 350 zł

Trening skierowany jest do wszystkich osób pragnących wzbogacić swój warsztat technik wychowawczych w pracy z dziećmi i młodzieżą – rodziców, wychowawców, nauczycieli, pedagogów, psychologów, logopedów, pracowników socjalnych, studentów oraz wszystkich zainteresowanych tematyką szkolenia. Program szkolenia obejmować będzie krótkie teoretyczne omówienie metod otwartego komunikowania się z dzieckiem i technik wychowawczych pozwalających na wprowadzanie pozytywnej dyscypliny czyli uczących dzieci samodyscypliny i samokontroli. Wprowadzone zagadnienia teoretyczne uzupełnione zostaną pracą warsztatową i treningową, podczas której uczestnicy szkolenia będą mieli możliwość zastosowania poznanych technik i przećwiczenia ich w praktyce. 

Program:
1. Zasady – jak je ustalać i egzekwować.

2. Kary i nagrody w procesie wpajania samodyscypliny. 3. Technika naturalnych i logicznych konsekwencji. 4. „Czas na przemyślenie” jako technika wychowawcza. 5. Sztuka empatycznego słuchania., język akceptacji. 6. Sztuka stosowania pochwał.
7. Zachęcanie dziecka do współpracy.
8. Zmiana zachowania poprzez zmianę otoczenia.
9. Stosowanie komunikatów „ja”.
10. Reguły wyznaczania granic.

 

 

3. Grupy wsparcia, edukacyjne, terapeutyczne – organizowanie i prowadzenie
Data: 25.01.2014 Cena: 350 zł

Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób zainteresowanych prowadzeniem grup. Celem szkolenia jest usystematyzowanie wiedzy dotyczącej grupowych form pomocy, określenie sytuacji trudnych i tego, w jaki sposób sobie z nimi radzić. Adresaci: psychologowie, pedagodzy, pracownicy pomocy społecznej, nauczyciele, terapeuci uzależnień, terapeuci zajęciowi, studenci psychologii, pedagogiki, resocjalizacji i innych kierunków społecznych, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę dotyczącej profesjonalnej pomocy i pracy z grupą.

Program: 

1.Tworzenie grupy.

1.1 Koncepcja systemów otwartych (Miller i Rice).
1.2. Kontrakt terapeutyczny .
2. Dobór pacjentów do grupy.
3. Proces grupowy.
4. Czynniki leczące w grupie.
4.1. Nadzieja.
4.2 Powszechność, uniwersalność.
4.3. Psychoedukacja.
4.4. Altruizm.
4.5. Korekcyjne odtworzenie pierwotnej grupy rodzinnej.
4.6. Rozwój umiejętności społecznych.
4.7. Zachowania naśladowcze.
4.8. Uczenie się poprzez doświadczenie interpersonalne i rozumienie. 4.9. Spójność grupowa.
4.10. Katarsis.
4.11. Czynniki egzystencjalne.
5. Normy grupowe.
6. Trudni klienci.
7. Współpraca prowadzących.
8. Grupa wsparcia a grupa terapeutyczna.
8.1. Grupa terapeutyczna.
8.2. Grupa wsparcia.

4. Problemy funkcjonowania i rozwoju dziecka autystycznego

Data: 31.01.2014 Cena: 350 zł

Szkolenie skierowane jest do psychologów, terapeutów, nauczycieli i wychowawców oraz studentów (kierunków: psychologia, pedagogika) pracujących z dziećmi autystycznymi.

Program:
1. Definicja i historia rozwoju pojęcia autyzmu.
2. Klasyfikacja autyzmu wg ICD-10.
3. Klasyfiakcja autyzmu wg DSM-IV.
4. Obszary zaburzeń funkcjonowania w autyzmie (sfera poznawcza, emocjonalna, społeczna). 5. Rozwój dziecka zdrowego a dziecka z autyzmem – podobieństwa i różnice.
6. Jak wspierać i jak leczyć dziecko autystyczne?
7. Funkcjonowanie dziecka z autyzmem w rodzinie i w szkole
8. Terapia dziecka z autyzmem- cele i założenia, zasady postępowania, metody pracy. 

5. Interwencja kryzysowa wobec ofiar przemocy

Data: 01.02.2014 Cena: 350 zł

Szkolenie adresowane jest do profesjonalistów: nauczycieli, pedagogów szkolnych, psychologów, pracowników pomocy społecznej, świetlic, oraz studentów – szczególnie ostatnich lat pedagogiki, psychologii, resocjalizacji i innych kierunków społecznych – którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę oraz zdobyć umiejętności dotyczące prowadzenia interwencji kryzysowej.

Program:
Szkolenie obejmuje część teoretyczną oraz praktyczną- ćwiczenia indywidualne i grupowe nad

przypadkami klinicznymi ofiar przemocy, oraz praktyczne budowanie strategii interwencji kryzysowej w sytuacji przemocy.

1. Czym jest przemoc?
2. Rodzaje przemocy.
3. Przemoc, jako zjawisko cykliczne.
4. Kim jest sprawca?
5. Portret ofiary. Zjawisko wyuczonej bezradności.
6. Dynamika zjawiska przemocy domowej.
7. Świat przeżyć ofiary, sprawcy i świadka.
8. Prowadzenie pierwszej rozmowy z ofiarą.
9. Budowanie strategii postępowania w sytuacji przemocy domowej.
10. Budowanie strategii pomocy, współpraca z policją, instytucjami pomocowymi dla ofiar przemocy.11. Praca terapeutyczna z osobą doświadczającą przemocy.

 

6.Interwencja kryzysowa w sytuacji śmierci i żałoby

Data: 07.02.2014 Cena: 350 zł

Szkolenie adresowane jest do profesjonalistów: nauczycieli, pedagogów szkolnych, psychologów, pracowników pomocy społecznej, świetlic, oraz studentów – szczególnie ostatnich lat pedagogiki, psychologii, resocjalizacji i innych kierunków społecznych.

Program:
1. Charakterystyka kryzysu psychologicznego. Kryzys straty i żałoby.

2. Dynamika procesu żałoby w rodzinie.
3. Fazy procesu żałoby.
4. Reakcja na stratę u osób dorosłych i dzieci.
5. Objawy patologizacji procesu żałoby. Żałoba o przebiegu nietypowym – czynniki ryzyka i mechanizmy patologiczne.
6. Żałoba po śmierci samobójczej.
7. Żałoba po stracie nienarodzonego dziecka.
8. Model interwencji kryzysowej w sytuacji straty i żałoby.
9. Kryzys żałoby u prowadzącego interwencję.
10. Zasady budowania kontaktu z dzieckiem w interwencji kryzysowej w sytuacji żałoby, straty. 11. Dziecko w sytuacji straty rodziców, rodzice w sytuacji straty dziecka.

12. Zasady prowadzenia debriefingu. Zastosowanie, cele, procedury.
13. Terapia patologicznego procesu żałoby.
14. Kryzys nadchodzącej śmierci w wyniku choroby – przekazywanie informacji osobie chorej.

7. Zaburzenia psychiczne dzieci i młodzieży – diagnoza i terapia

Data: 08.02.2014 Cena: 350 zł 

Szkolenie przeznaczone jest dla psychoterapeutów, psychologów, pedagogów, wychowawców zajmujących się pomocą psychologiczną dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi, oraz po urazach psychicznych. Uraz psychiczny u dzieci może powodować trwałe następstwa psychofizyczne, a rozmiar konsekwencji zależy od stadium rozwojowego dziecka w chwili urazu, zdolności do radzenia sobie z trudnościami i znaczenia, jakie to zdarzenie miało dla dziecka. W trakcie szkolenia zostaną przybliżone metody diagnozy i terapii, głównie mające zastosowanie w leczeniu u dzieci i młodzieży. Szkolenie składa się z części teoretycznej i praktycznych ćwiczeń indywidualnych i grupowych, pracy nad przypadkami klinicznymi.

Program:
1. Czynniki wpływające na rozwój psychiczny dzieci i młodzieży oraz powstawanie zaburzeń.

Czynniki biologiczne, psychospołeczne.
2. Wywiad, ocena i diagnoza w zaburzeniach psychicznych dzieci i młodzieży.
3. Klasyfikacja zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży.
4. Zaburzenia rozpoczynające się we wczesnym dzieciństwie do 6 r.ż. Niepełnosprawność umysłowa. Całościowe zaburzenia rozwojowe – autyzm, zaburzenia dezintegracyjne, zespół Aspergera – diagnoza, terapia.
5. Zaburzenia emocjonalne. Zaburzenia funkcjonowania społecznego.
6. Zaburzenia zachowania i emocji rozpoczynające się w dzieciństwie i wieku młodzieńczym.Zaburzenia hiperkinetyczne. Zaburzenia zachowania – diagnoza, terapia.
7. Zaburzenia afektywne u dzieci i młodzieży. Zaburzenia psychotyczne. Zaburzenia obsesyjno- kompulsyjne – diagnoza, terapia.
8. Metody terapeutyczne w psychoterapii dzieci i młodzieży. Psychoterapia indywidualna. Psychoterapia grupowa.
9. Przeniesienie i przeciwprzeniesienie w psychoterapii dzieci i młodzieży.
10. Zabawa w psychoterapii
11. Farmakoterapia zaburzeń psychicznych u dzieci i młodzieży.
12. Analiza przypadków. 

 
 

8. Praca terapeutyczna z osobami uzależnionymi od środków psychoaktywnych

Data: 14.02.2014 Cena: 350 zł

Szkolenie kierujemy zwłaszcza do psychologów, pedagogów, pracowników instytucji pomocy społecznej, placówek opiekuńczo-wychowawczych, punktów interwencji kryzysowej, urzędów, organizacji pozarządowych, a także studentów. 

Program:

1. Fakty i mity dotyczące uzależnień.

2. Etiologia.
3. Diagnoza zespołu uzależnienia.
4. Fazy uzależnienia.
5. Mechanizmy uzależnień.
6. Pierwszy kontakt z osobą uzależnioną – diagnoza.
7. Motywowanie osoby uzależnionej do podjęcia leczenia.
8. Terapia osób uzależnionych.
9. Role dzieci w rodzinie z problemem uzależnienia od alkoholu.
10. Cechy osób współuzależnionych.
11. Diagnoza współuzaleznienia – pierwszy kontakt z osobą współuzależnioną. 12. Sposoby motywowania do terapii osób współuzależnionych.
13. Terapia osób współuzależnionych.

 

9. Terapia zaburzeń odżywiania – anoreksja, bulimia, kompulsywne objadanie się

Data: 15.02.2014 Cena: 350 zł

Szkolenie przeznaczone jest dla osób udzielających pomocy psychologicznej osobom z zaburzeniami odżywiania, psychologów, terapeutów, pedagogów, oraz studentów ostatnich lat pedagogiki i psychologii.

Program:
1. Źródła i podstawowe przyczyny zaburzeń odżywiania się:

2. Anoreksja, bulimia, kompulsywne objadanie się – kryteria diagnostyczne w DSM-IV i ICD 10, definicje i cechy charakterologiczne osób ulegających tym problemom, ocenianie stanu i

stopnia zaburzenia. Zaburzenia i problemy współistniejące. Farmakoterapia w leczeniu zaburzeń odżywiania.

3. Cechy i tendencje osób z zaburzeniami odżywiania do uwzględnienia w pracy terapeutycznej: o niskie poczucie własnej wartości

4.Podstawowe zasady i założenia w terapii zaburzeń odżywiania: anoreksji, bulimii i kompulsywnym objadaniu się.

5. Metody i techniki pracy poznawczej i behawioralnej w terapii zaburzeń odżywiania.

6. Rola rodziny i otoczenia w terapii zaburzeń odżywiania- anoreksji, bulimii i kompulsywnego 

7. Prawdy i mity dotyczące prawidłowego odżywiania oraz zasady i możliwości utrzymania

właściwego stosunku do jedzenia.
8. Remisje i nawroty w przebiegu terapii zaburzeń odżywiania.

 

10. Diagnoza i terapia osób z zaburzeniami osobowości

 

Data: 21.02.2014 Cena: 350 zł 

Adresatami szkolenia są psychologowie, pedagodzy, pracownicy pomocy społecznej, pielęgniarki, terapeuci uzależnień, terapeuci zajęciowi, studenci psychologii, pedagogiki, resocjalizacji i innych kierunków społecznych.

Program:
1. Po co potrzebna jest diagnoza psychologiczna?

2. Diagnoza jako proces.
3. Zaburzenia osobowości – co je różni od innych zaburzeń. 4. Diagnoza dwuosiowa.
5. Poziom neurotyczny – borderline – psychotyczny.
6. Podstawowe zasady pracy.
7. Zasady pracy z osobą borderline.
8. Typologia zaburzeń
9. Diagnoza ICD-10.
10. Omówienie wybranych zaburzeń osobowości
– osobowość dyssocjalna
– osobowość chwiejna emocjonalnie
– osobowość lękliwa
– osobowość zależna
11. Diagnoza różnicowa.
12. Potrzeba superwizji.

 

11. Praca terapeutyczna z rodziną dysfunkcyjną

Data: 22.02.2014 Cena: 350 zł

Szkolenie jest adresowane do osób pracujących z rodzinami, zarówno do psychologów, pedagogów, terapeutów, lekarzy, pracowników socjalnych, kuratorów sądowych, jak i studentów wymienionych kierunków oraz wolontariuszy doświadczający w swojej pracy niedostatków metod terapeutycznych.

Program:
1. Trudności rodzin dysfunkcyjnych – uzależnienia, przemoc, zaniedbanie, nieprzystosowanie

społeczne, niewydolność wychowawcza.
2. Rodzina jako system.
3. Rozwój rodziny – ciągłość i zmiany.
4. Praca z rodziną w ujęciu systemowym. Fazy rozwoju rodziny. 5. Funkcjonowanie rodziny alkoholowej. 6. Przemoc, wykorzystanie, zaniedbanie w rodzinie dysfunkcyjnej.

7. Przemoc, jako zjawisko cykliczne.
8. Koncepcje psychologiczne wyjaśniające zjawisko przemocy i zachowanie ofiar. Portret ofiary i sprawcy. Zjawisko wyuczonej bezradności. Przyczyny pozostawania w związku ze sprawcą przemocy. 9. Dynamika zjawiska przemocy domowej.
10. Prowadzenie pierwszej rozmowy z ofiarą. Zasady kontaktu z osobą pokrzywdzoną.
11. Przemoc wobec dziecka. Dziecko, jako ofiara przemocy seksualnej.
12. Funkcjonowanie rodziny kazirodczej.
13. Praca terapeutyczna z rodzinami dysfunkcyjnymi. Formy pomocy psychologicznej. Cele terapii. 14. Studium przypadku – praca warsztatowa.

 

12. Zachowania samobójcze – diagnoza i pomoc psychologiczna

Data: 28.02.2014 Cena: 350 zł

Niniejsze szkolenie jest warsztatem przeznaczonym dla osób pracujących z dziećmi, młodzieżą, dorosłymi – psychologów, pedagogów (i studentów tych kierunków), pracowników socjalnych, pracowników ośrodków interwencji kryzysowych zainteresowanych problematyką samobójstw – interwencją i profilaktyką.

Program:

Program:
1. Dynamizm samobójstwa.
2. Zachowania samobójcze – czynniki kliniczne, społeczne, osobiste.
3. Cechy charakterystyczne osób popełniających samobójstwo.
4. Mity o samobójstwie.
5. Analiza listów samobójców.
6. Samobójstwo – znaki ostrzegawcze.
7. Formularz Oceny Selekcyjnej – w odniesieniu do problematyki zagrożenia życia.
8. Pomoc psychologiczna dla osób o skłonnościach samobójczych – poradnictwo w kryzysie. 9. Strategie interwencji wobec samobójstwa.
10. Zapobieganie samobójstwom. Opracowywanie terapii prewencyjnych.
11. Stres i żałoba po samobójstwie.
12. Spotkanie postinterwencyjne.
13. Opieka nad osobą po próbie samobójczej.
14. Opieka nad rodziną samobójcy. 

 
 
 
OSTATNIE WOLNE MIEJSCA!
 
          
                                                                                                                                                                
 

Zapraszamy na:

Studium Terapii Dzieci i Młodzieży  2014

Category: Bez kategorii
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Leave a Reply