piątek, 27 marca, 2020 | Author:

Poniżej przekazuję linki do stron z informacjami, które mogą być przydatne dla Państwa:

1) Bezpłatna pomoc psychologa dla mieszkańców Wrocławia
https://www.wroclaw.pl/portal/bezplatna-pomoc-psychologa-dla-mieszkancow-wroclawia

Profesjonalną pomoc oferują wrocławscy psychologowie z wieloletnim doświadczeniem. Od 20 marca do odwołania będą dyżurować pod pięcioma numerami telefonów, zgodnie z przedstawionym poniżej harmonogramem.

– Dzwonić mogą wszyscy, którzy potrzebują wsparcia i porady, dla których ten czas zagrożenia epidemicznego jest wyjątkowo trudny. Dotyczy to również seniorów, dla których szczególnie jest to ciężki okres – mówi Beata Nawrotkiewicz z Wrocławskiego Centrum Rozwoju Społecznego. – Psychologowie nie udzielają jednak informacji dotyczących aktualnej sytuacji związanej z koronawirusem, a wyłącznie wsparcie psychologiczne – dodaje.

Inicjatorem akcji jest Urząd Miejski we Wrocławiu, realizatorem Wrocławskie Centrum Zdrowia SPZOZ.

Harmonogram:

telefony
poniedziałek 
wtorek
środa
czwartek
piątek
538 579 554 8:00-20:00 8:00-20:00 8:00-20:00 8:00-20:00 8:00-20:00
538 579 555 8:00-15:00 8:00-15:00 8:00-15:00 8:00-15:00 8:00-15:00
538 579 556 9:30-16:00 9:30-16:00 9:30-16:00 16:00-20:00 9:30-16:00
538 579 557 9:00-15:00 9:00-15:00 9:00-15:00 9:00-15:00 15:00-20:00
538 579 558 15:00-20:00 9:00-16:00 9:00-16:00 15:00-20:00 8:00-15:00

 

 

2)Telefon z pomocą dla seniorów w związku z epidemią koronawirusa
https://www.wroclaw.pl/portal/telefon-z-pomoca-dla-seniorow-w-zwiazku-z-epidemia-koronawirusa

Katalog spraw, z którymi można zatelefonować pod numer 888 999 372, jest nieograniczony.

Najwięcej próśb dotyczy pomocy w zrobieniu zakupów spożywczych i w wykupieniu recepty. Osoby starsze dopytują, czy ktoś mógłby im pomóc w opiece nad zwierzęciem, bo sami wolą nie wychodzić z domu. W takich sytuacjach pracownicy Wrocławskiego Centrum Seniora, które koordynuje działanie telefonu, przekazują dane osób zainteresowanych do jednej z rad osiedla.

– Działa przy niej grupa wolontariuszy, osób sprawdzonych w różnych akcjach społecznych, którzy pomagają w przygotowaniu zakupów starszym wrocławianom – mówi Katarzyna Delikowska z Wrocławskiego Centrum Seniora. – Wspomniana grupa opracowała specjalny system kontaktów z podopiecznymi. To reakcja na próby oszustw ze strony osób oferujących pomoc.

O pomoc w opiece nad krewnymi proszą osoby na stałe mieszkające za granicą. Niektórzy próbowali zamawiać rodzicom zakupy za pośrednictwem internetu, ale dzisiaj terminy realizacji zamówień są wyznaczane za kilka tygodni.

Do WCS telefonują przede wszystkim osoby samotne. – Część z nich najzwyczajniej w świecie obawia się o swoje zdrowie i życie, i szuka pocieszenia. Na takie rozmowy też jesteśmy przygotowani – deklaruje Katarzyna Delikowska. – Podejrzewamy, że jeśli w domach będziemy musieli spędzić jeszcze kilka tygodni, to wśród seniorów pojawi się poczucie osamotnienia. W takich momentach też mogą liczyć na rozmowy z nami.

Telefon 888 999 372 Nie Jesteś Sam działa od poniedziałku do piątku w godz. 12.00-18.00. Oprócz niego WCS uruchomiło także dwie linie z bieżącymi informacjami, zaleceniami dla seniorów.

Telefon Seniora: 71 344 44 44, jest czynny od poniedziałku do piątku w godz. 9.00-15.00

Natomiast pod numer 888 999 335 seniorzy mogą dzwonić 7 dni w tygodniu w godz. 9.00-18.00.
Informacje dla seniorów są na bieżąco aktualizowane na stronie internetowej seniorzy.wroclaw.pl oraz na Facebooku Wrocławskiego Centrum Seniora

Category: Bez kategorii
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Leave a Reply