Szkolenie umiejętności rodzicielskich w oparciu o model Porozumienia Bez Przemocy Marshalla Rosenberga
- Chcesz lepiej zrozumieć swoje dziecko?
- Chcesz lepiej radzić sobie z poczuciem bezradności, wstydu, smutku lub złości (swoim własnym i dziecka)?Chcesz odpowiadać na potrzeby dziecka lecz nie na zachcianki?
- Chcesz wspierać dziecko w rozwoju i samodzielności?
- Chcesz aby dziecko stosowało się do rodzinnych i społecznych zasad?
- Chcesz więcej?
Zapisz się na warsztaty!
Ostrzeżenie: Rozwój umiejętności rodzicielskich wiąże się z samorozwojem oraz powoduje trwałe zmiany w przebiegu relacji z dzieckiem!
Program szczegółowy
Co osiągniesz dzięki szkoleniu:
- Poznasz model Porozumienia Bez Przemocy
- Pogłębisz poziom relacji w domu
- Nauczysz się oddzielać opinie od obserwacji
- Zwiększysz swoje pole spostrzegania
- Zdefiniujesz źródła emocji własnych i dziecka
- Zwiększysz umiejętność rozpoznawania potrzeb (własnych i dziecka)
- Jasno rozdzielisz potrzeby od zachcianek
- Poznasz sposoby przedstawiania próśb
- Nauczysz się jak mówić i słuchać, tak, by dziecko chciało… słuchać i mówić
- Poznasz techniki pracy z dzieckiem
- Znajdziesz rozwiązania dla konkretnych trudności wychowawczych
Czas trwania: 2 dni (16 godzin)
Pierwszy dzień:
- Wstęp
- Porozumienie Bez Przemocy – przedstawienie modelu
- Spostrzeżenie
- Wprowadzenie teoretyczne
- Opis/ocena (ćw.)
- Obszary obserwacji (identyfikacja sygnałów wysyłanych przez dziecko) (ćw.+ dyskusja)
- Forma przekazywania obserwacji (ćw. + dyskusja)
- Uczucia
- Wprowadzenie teoretyczne
- Mapa uczuć (ćw. indywidualne, moderowane)
- Moje uczucia, uczucia dziecka (ćw. indywidualne, moderowane)
- Identyfikacja źródeł emocji (ćw. indywidualne, moderowane)
- Studium przypadku – praktyczne doświadczanie modelu PBP
- Studium przypadku – praktyczne doświadczanie modelu PBP (trening umiejętności wykorzystania modelu w sytuacjach zaaranżowanych/przykładach z doświadczenia uczestników)
Drugi dzień:
- Potrzeba
- Wprowadzenie teoretyczne
- Zdefiniowanie potrzeb własnych/dziecka (ćw. indywidualne, w parach, moderowane)
- Teoria Maslowa
- Poziom i formy spełniania potrzeb (ćw. indywidualne, moderowane)
- Prośba
- Wprowadzenie teoretyczne
- Prośba vs żądanie (ćw. + dyskusja)
- Wybór ważnych i pilnych (ćw. indywidualne, moderowane)
- Wartości i potrzeby vs zadania
- Techniki wychowawcze
- Wyolbrzymienie
- Alternatywy
- Formy pisemne (lista, list, chmura)
- Pochwały i nagany mimowolne
- Studium przypadku – praktyczne doświadczanie modelu PBP (trening umiejętności wykorzystania modelu w sytuacjach zaaranżowanych/przykładach z doświadczenia uczestników)
- Podsumowanie i zakończenie
Ważne informacje:
Miejsce: parafia p.w. św. Antoniego, ul. Kasprowicza 26, Wrocław, salki katechetyczne
Termin: 28-29 lipca 2012
Inwestycja: 200 zł od osoby, 360 zł od pary. Cena obejmuje uczestnictwo w warsztatach (16 godz.), materiały szkoleniowe, obiad (zupa), przerwę kawową, konsultacje indywidualne w ciągu miesiąca od uczestnictwa w warsztacie.
Możliwość zapewnienia opieki nad dzieckiem/dziećmi za dodatkową opłatą
Warsztaty odbędą się w przypadku zgłoszenia się min. 10 osób. Potwierdzeniem rezerwacji jest wpłata zaliczki w wysokości 50zł/osobę na konto:
Aleksandra Gajek
89 1140 2004 0000 3302 3140 7828
W tytule przelewu proszę wpisać: imię, nazwisko „Rodzicom, którzy chcą więcej II”
W razie dodatkowych pytań – zapraszam do kontaktu.
Do zobaczenia,
Aleksandra Gajek
Tel. 662 288 971
www.aleksandragajek.pl
Trener:
Aleksandra Gajek – psycholog, trener, coach. Specjalizuje się w zakresie umiejętności interpersonalnych i komunikacji oraz technikach radzenia sobie ze stresem. Jej doświadczenie zawodowe obejmuje ok. 200 godzin przeprowadzonych szkoleń, kilkaset godzin zajęć grupowych oraz ponad 150 godzin pracy indywidualnej. Pracuje z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi. Wierzy w ludzi, ceni kontakt z nimi, wspólne odkrywanie i uczenie się. Prywatnie – chętnie spędza czas na świeżym powietrzu, zwłaszcza w górach, lubi wyrażać się poprzez śpiew i muzykę. Aktualnie w trakcie przygotowania do certyfikacji w ramach International Coach Federation.