wtorek, 04 września, 2012 | Author:

Szkolenie umiejętności rodzicielskich w oparciu o model Porozumienia Bez Przemocy Marshalla Rosenberga

Jeśli:

  • Chcesz lepiej zrozumieć swoje dziecko?
  • Chcesz odpowiadać na potrzeby dziecka lecz nie na zachcianki?
  • Chcesz lepiej radzić sobie z poczuciem bezradności, wstydu, smutku lub złości (swoim własnym i dziecka)?
  • Chcesz wspierać dziecko w rozwoju i samodzielności?
  • Chcesz aby dziecko stosowało się do rodzinnych i społecznych zasad?
  • Chcesz więcej?

 

Zapisz się na warsztaty!

Ostrzeżenie: Rozwój umiejętności rodzicielskich wiąże się z samorozwojem oraz powoduje trwałe zmiany w przebiegu relacji z dzieckiem!

Program szczegółowy

 

Co osiągniesz dzięki szkoleniu:

  • Poznasz model Porozumienia Bez Przemocy
  • Pogłębisz poziom relacji w domu
  • Nauczysz się oddzielać opinie od obserwacji
  • Zwiększysz swoje pole spostrzegania
  • Zdefiniujesz źródła emocji własnych i dziecka
  • Zwiększysz umiejętność rozpoznawania potrzeb (własnych i dziecka)
  • Jasno rozdzielisz potrzeby od zachcianek
  • Poznasz sposoby przedstawiania próśb
  • Nauczysz się jak mówić i słuchać, tak, by dziecko chciało… słuchać i mówić
  • Poznasz techniki pracy z dzieckiem
  • Znajdziesz rozwiązania dla konkretnych trudności wychowawczych

 

Czas trwania: 2 dni (16 godzin)

Pierwszy dzień:

  1. Wstęp
  2. Porozumienie Bez Przemocy – przedstawienie modelu
  3. Spostrzeżenie
    • Wprowadzenie teoretyczne
    • Wprowadzenie teoretyczne
    • Opis/ocena (ćw.)
    • Obszary obserwacji (identyfikacja sygnałów wysyłanych przez dziecko) (ćw.+ dyskusja)
    • Forma przekazywania obserwacji (ćw. + dyskusja)
  4. Uczucia
    • Mapa uczuć (ćw. indywidualne, moderowane)
    • Moje uczucia, uczucia dziecka (ćw. indywidualne, moderowane)
    • Identyfikacja źródeł emocji (ćw. indywidualne, moderowane)
    • Studium przypadku  – praktyczne doświadczanie modelu PBP
  5. Studium przypadku – praktyczne doświadczanie modelu PBP (trening umiejętności wykorzystania modelu w sytuacjach zaaranżowanych/przykładach z doświadczenia uczestników)

 

Drugi dzień:

  1. Potrzeba
    • Wprowadzenie teoretyczne
    • Zdefiniowanie potrzeb własnych/dziecka (ćw. indywidualne, w parach, moderowane)
    • Teoria Maslowa
    • Poziom i formy spełniania potrzeb (ćw. indywidualne, moderowane)
  2. Prośba
    • Wprowadzenie teoretyczne
    • Prośba vs żądanie (ćw. + dyskusja)
    • Wybór ważnych i pilnych (ćw. indywidualne, moderowane)
    • Wartości i potrzeby vs zadania
  3. Techniki wychowawcze
    • Wyolbrzymienie
    • Alternatywy
    • Formy pisemne (lista, list, chmura)
    • Pochwały i nagany mimowolne
  4. Studium przypadku – praktyczne doświadczanie modelu PBP (trening umiejętności wykorzystania modelu w sytuacjach zaaranżowanych/przykładach z doświadczenia uczestników)
  1. Podsumowanie i zakończenie

Przed warsztatami zapraszam do zapoznania się z artykułami opisującymi model PBP oraz z informacjami zawartymi na stronie poświęconej temu modelowi

Ważne informacje:

Miejsce: ul. Kasprowicza 26, Wrocław

Termin22-23 września 2012

Koszt: 200 zł od osoby, 360 zł od pary. Cena obejmuje uczestnictwo w warsztatach (16 godz.), materiały szkoleniowe, gorrącą zupę, przerwę kawową, konsultacje indywidualne w ciągu miesiąca od uczestnictwa w warsztacie.
Promocja: jeśli przyprowadzisz zaprzyjaźnioną parę/osobę oboje otrzymacie po 20 zł rabatu!
Możliwość zapewnienia opieki nad dzieckiem/dziećmi za dodatkową opłatą. Za zgodą grupy istnieje również możliwość zamówienia pełnego cateringu (domowy, dwudaniowy obiad oraz ciasto do kawy).

 

Warsztaty odbędą się w przypadku zgłoszenia się min. 10 osób, maksymalna liczba uczestników to 20. Potwierdzeniem rezerwacji jest wpłata zaliczki w wysokości 50zł/osobę na konto:

Aleksandra Gajek

89 1140 2004 0000 3302 3140 7828

W tytule przelewu proszę wpisać: imię, nazwisko „Rodzicom, którzy chcą więcej”

 

W razie dodatkowych pytań – zapraszam do kontaktu.

Do zobaczenia,

Aleksandra Gajek

Tel. 662 288 971

kontaktataleksandragajekdotpl

www.aleksandragajek.pl

 

Trener:

 Aleksandra Gajek – psycholog, trener, coach. Specjalizuje się w zakresie umiejętności interpersonalnych i komunikacji oraz technikach radzenia sobie ze stresem. Jej doświadczenie zawodowe obejmuje ok. 200 godzin przeprowadzonych szkoleń, kilkaset godzin zajęć grupowych oraz ponad 150 godzin pracy indywidualnej. Pracuje z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi. Wierzy w ludzi, ceni kontakt z nimi, wspólne odkrywanie i uczenie się. Prywatnie – chętnie spędza czas na świeżym powietrzu, zwłaszcza w górach, lubi wyrażać się poprzez śpiew i muzykę. Aktualnie w trakcie przygotowania do certyfikacji w ramach International Coach Federation.

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Leave a Reply